Kategorie
Reklama i promocja

Przypinki reklamowe – dlaczego są wciąż popularne?

Przypinki, czyli tak zwane znaczki na agrafce, to popularny sposób na wyrażenie swojej opinii, zainteresowania, poglądów lub uznania. Dlatego też od początku swojego istnienia z powodzeniem stosuje się je w marketingu. Przypinki reklamowe w masowej kampanii promocyjnej po raz pierwszy zostały użyte w USA w 1945 roku. Przypinki pyły dodawane do opakowań płatków śniadaniowych, a ilość rozdanych przypinek liczona była w milionach. Kto by pomyślał, że już ponad 75 lat przypinki cieszą się niesłabnącą popularnością i co raz to nowe firmy korzystają z tego ponadczasowego gadżetu.

Przypinki reklamowe w różnych rozmiarach: 25mm, 37mm, 56mm oraz 75mm

Dlaczego przypinki reklamowe są cały czas popularne?

Niesłabnąca popularność przypinek reklamowych wynika z kilku cech jakie posiada ten gadżet. 4 proste zalety skumulowane w 1 małym produkcie dają piorunujący efekt:

Możliwość nadruku w pełnym kolorze

Zazwyczaj nadruk na przypinkach wykonywany jest cyfrowo (CMYK). Przy bardzo dużych nakładach, zastosować można druk offsetowy. Oznacza to, że ilość kolorów nie ma wpływu na proces produkcji, a co za tym idzie cenę. Ponadto można wydrukować wszystko, także zdjęcie.

Niska cena przypinek reklamowych

Kolejną zaletą, jest niska cena przypinek. Przy nakładach powyżej 1000 sztuk jest to zdecydowanie poniżej 1 zł, przy wielotysięcznych zamówieniach, cena obniża się do kilkudziesięciu groszy za sztukę.

Wysoka jakość w stosunku do ceny

Niektóre gadżety reklamowe, zwłaszcza te z grupy cenowej poniżej 1 zł, często nie zachwycają jakością, a łatka low cost gadget bardzo dobrze do nich przylega. W przypadku przypinek natomiast technologia produkcji jest znana i od lat udoskonalana, a wiodące na rynku firmy cały czas pracują nad usprawnieniem tego procesu. W efekcie powstaje produkt wysokiej, sprawdzonej jakości, w konkurencyjnej cenie.

Pozytywne skojarzenie

Wyobraźmy sobie spotkanie działu marketingu firmy z zarządem, na którym prezentować będziesz zestaw gadżetów na najbliższą akcję promocyjną Twojej firmy. Kładziesz z jednej strony super innowacyjny gadżet 8in1, który służy do wszystkiego i do niczego, a po 2 minutach zachwytu nad jego wszechstronnością, nie wiadomo co z nim zrobić. W dodatku nadrukowane sitodrukiem logo jest w jednym kolorze, małe i niezbyt wyraźne.

Z drugiej strony masz przypinkę. Każdy w swoim życiu ma co najmniej kilkukrotnie do czynienia z przypinkami. W dzieciństwie i wczesnej młodości przypinki z pacyfką, anarchią lub punkowymi zespołami. Później studniówka, wesele kuzynki. W międzyczasie festiwale muzyczne i inne eventy. Nawet Prezes Twojej firmy pamięta, że na jeansowej kurtce nosił kiedyś małe znaczki na agrafce.

Pomysł na przypinki reklamowe

Wbrew pozorom dobry pomysł jest kluczową kwestią w powodzeniu tej misji. Przypinki metalowe na agrafkę są tylko dobrym nośnikiem, nie dają jednak gwarancji sukcesu. Wszystko zależy od tego jaki efekt chcemy uzyskać. Czy nasza marka lub produkt jest znane? Czy na celowniku mamy dotychczasowych klientów, czy nowych? Chcesz wzmocnić wizerunek brandu? Przypinki będą nagrodą, dodatkiem do produktu, a może będą rozdawane na evencie lub sprzedawane jako dodatek?

Na przypinkach można umieścić samo logo. Innym wariantem jest umieszczenie motywów lub postaci związanych bezpośrednio z promowanym produktem. Mogą to być zupełnie nowe, śmieszne lub zaczepne hasła, z małym logo. Można zaprojektować serię pasujących do siebie przypinek. Mogą to być na pierwszy rzut oka nie związane z produktem motywy, które razem (na kilku) przypinkach rozwiązują “zagadkę”. Wszystko zależy od charakteru firmy i samego produktu, ilość pomysłów jest nieograniczona.

Przypinki z logo firmy
Surf Burger – przypinki 25mm w kilku odsłonach
Przypinki festiwalowe
Gdynia OPEN Międzynarodowy Festiwal Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej – przypinki 37mm

Jak firmy wykorzystują przypinki w reklamie?

Poniżej przedstawię kilka pomysłów jak przypinki reklamowe wykorzystali nasi klienci.

Przypinki Sony PlayStation
Przypinki reklamowe Sony PlayStation
Przypinki dla klientów
Przypinki reklamowe dla Coffeedesk
Przypinki reklamowe dla Robot Gentleman

Jak wygląda produkcja przypinek reklamowych?

Gotowy projekt graficzny drukowany jest cyfrowo na papierze. Następnie wycinane są odpowiedniej wielkości kółka. W specjalnej prasie łączone są folia ochronna, papierek z nadrukiem i górna blaszka, z dolną blaszką z agrafką. Całość jest zaciskana, tworząc gotową przypinkę.

Cena przypinek reklamowych – od czego zależy?

Cena przypinek reklamowych zależy od 2 czynników.

Po pierwsze rozmiar. Na rynku jest kilkanaście dostępnych rozmiarów, najpopularniejsze z nich to 25 mm (klasyczny amerykański rozmiar 1 cal), 37 mm, 56 mm i z większych 75 mm. Co oczywiste najtańsze są małe przypinki, im większa średnica tym cena wyższa.

Po drugie ilość. Tutaj działa prosta zasada, im większe jednorazowe zamówieniem tym cena niższa. Dla przykładu 100 sztuk przypinek 25 mm można kupić w cenie 1,28 zł brutto za sztukę. Przy nakładzie 1000 sztuk cena obniża się do 0,82 zł brutto za sztukę. Zamawiając 10 000 sztuk jedna sztuka takiej przypinki kosztować będzie zaledwie 0,52 zł brutto.

Na ceny przypinek nie wpływa ilość kolorów, nadruk wykonujemy cyfrowo w kolorystyce CMYK. Nie ma tutaj także dodatkowych kosztów związanych z przygotowaniem matryc i tzw. przygotowalni.

Przypinka reklamowa z logo

Najprostszym motywem na reklamowe przypinki, jest logo. Dla urozmaicenia, można przygotować kilka wersji kolorystycznych. Tak jak zrobiła to kilka lat temu firma Pepsi. Gdzie znane powszechnie logo było umieszczone na przypinkach z tłem w różnych kolorach.

Klasycznym rozwiązaniem posłużyła się firma Sony na przypinkach promujących konsolę do gier video.

Przypinki do czapki
Be Happy – przypinki reklamowe przypinane do czapek produkowanych przez firmę
Przypinki gratisy do zamówień
Baylabel – przypinki reklamowe dodawane do zamówień
przypinki z logo pracowni
Galeria PWW – przypinki z logo Pracowni Wolnego Wyboru w dwóch wariantach kolorystycznych i trzech rozmiarach

Przypinki reklamowe do klapy marynarki

Proste, małe przypinki dedykowane pracownikom firmy: handlowcom oraz pracownikom obsługi klienta, ale też przypinki, którymi można uhonorować stałego klienta, współpracownika, czy wyznawcę tej samej idei np. w przypadku fundacji. Małe przypinki, najczęściej o średnicy 25mm, wpina się do klapy marynarki, tym samym tworząc identyfikację wizualną pracownika czy członka danej organizacji.

Przypinki fundacji
Fundacja Wspierania Alpinizmu Polskiego im. Jerzego Kukuczki – Jerzy Natkański dyrektor fundacji przypina przypinkę śp. Leszkowi Łąckiemu.

Jakie są ograniczenia w produkcji przypinek reklamowych?

Przypinki to bardzo uniwersalny gadżet reklamowy. Można na nich wydrukować wszystko. Jedyne ograniczenie to rozmiar. Wybieramy go jednak zgodnie z potrzebą na przekaz, użyteczność, wygodę noszenia i cenę.

Nadruki wykonywane są w pełnym kolorze, grafiki mogą być bardzo skomplikowane, precyzyjne. Wydrukować można także zdjęcie.

Ograniczeniem może być konieczność wpięcia przypinki w ubranie. Może to być problemem w przypadku np. kurtek z membraną oddychającą, ale bez problemu można przypiąć badziki na czapce lub szaliku.

W przypadku przypinek nie ma ograniczeń ilościowych, można wyprodukować dowolną ilość, od 1 sztuki. Nie ma także problemu z personalizacją, dodaniem unikalnych numerów, imion itp.

Ile się czeka na przypinki reklamowe?

Czas produkcji przypinek, jest stosunkowo krótki. Wynika to ze sposobu znakowania, czyli druku oraz tego, że wykorzystuje się gotowe komponenty w konkretnym rozmiarze. Duże firmy jak nasza, dziennie produkują tysiące sztuk.

Często jest tak, że sprawy projektu i formalności zamówienia trwają dłużej niż sama produkcja. Dla gwarancji wysokiej jakości każde zamówienie musi zostać potwierdzone, a wizualizacja zaakceptowana przez klienta.

Zamówienia wysyłamy do paczkomatów i kurierem, więc czas dostawy to zazwyczaj 1-2 dni robocze.

Czy są jakieś alternatywy dla przypinek reklamowych?

Jedna z czołowych polskich firm z branży przypinkowej wprowadziła kilka lat temu, znaczki na agrafkę wycinane w dowolnym kształcie. Robi się je z tzw. plastikowego papieru. Owszem jest to coś, czego brakuje przypinkom. Możliwość dowolnego kształtowania. Niestety zawsze jest coś za coś. Takie znaczki są mniej trwałe, szybciej się zużywają (wycierają, zaginają się rogi itp.) oraz mają mniej elegancki wygląd. Są ładne, ale ta ich prostota, daje skojarzenie z czymś nietrwałym i trochę badziewiastym.

Drugi substytut to tzw. pinsy. Metalowe, odlewane znaczki na bolcu lub agrafce znane są od lat. Niestety posiadają sporo ograniczeń. Do których zaliczymy dodatkowe koszty związane z przygotowaniem matrycy, ograniczenia w ilości kolorów, długi czas produkcji i wysoka cena. Na plus jest ich solidność i elegancja. Nadają się głównie jako przypinki do garnituru.

Jakie są najpopularniejsze rozmiary przypinek reklamowych?

Jak już wcześniej wspominałem, dostępnych na rynku rozmiarów przypinek jest kilkanaście. Te najbardziej popularne to średnica 1 cala czyli 25 mm, następne są nieco większe o średnicy 37 mm, później klasyczne 56 mm i z największych 75 mm. Istnieje wiele rozmiarów pośrednich, często różnice 1 mm wynikają z innego zaokrąglenia przy przeliczaniu cali na cm, albo z pochodzenia komponentów (USA, Chiny, Polska).

Każdy z rozmiarów ma inne możliwości. Postaram się pokrótce scharakteryzować każdy z nich.

Reklamowe przypinki z logo 25 mm

Nadają się do zamieszczenia logotypu lub jakiegoś prostego wzoru graficznego. 25mm to mniej więcej wielkość monety 5 zł. Nie można na nich umieścić zbyt skomplikowanego obrazka, ponieważ trudno będzie go rozszyfrować.

Przypinki eventowe
Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych – przypinki reklamowe 25mm z logo i nazwą organizacji

Przypinki reklamowe z agrafką w rozmiarze 37 mm

Pozwalają na zastosowanie większych rozmiarów czcionek, ale nie ma co szaleć z treścią. Pasuje tutaj umieścić logo i jakiś prosty motyw związany z promowanym produktem.

Przypinki gratisy dla klientów
Home&you – przypinki reklamowe z logo w rozmiarze 37mm
Schronisko “Na Paluchu” – przypinki 37mm
ESN University of Warsaw – przypinki 37mm

Przypinki reklamowe o średnicy 56 mm

Tutaj możemy już się popisać kreatywnością, spokojnie zmieści się tutaj także dłuższy napis lub skomplikowany obrazek.

Q – ruch Sąsiedzki – przypinki 56mm
Przypinki dla pracowników
Hawaii Pizza & Pasta – przypinki dla pracowników restauracji z firmowym logo 56mm
Just – firmowe przypinki z logo 56mm

Największy z popularnych rozmiarów na reklamowe przypinki to 75 mm

Tak duże przypinki najczęściej noszone są przez pracowników sklepów, kasjerów lub pracowników mających bezpośredni kontakt z klientami. Zazwyczaj umieszcza się na nich informacje o promocjach, nowych produktach lub zachętę do interakcji (np. Zapytaj mnie o produkt X)

przypinki imienne dla pracowników
Kontigo – przypinki imienne z logo firmy 75mm

Jak zapakować przypinki reklamowe?

Standardowo przypinki pakujemy zbiorczo. Jeśli będą rozdawane na jakimś evencie i mają być przypinane od razu, to dodatkowe pakowanie jednostkowe tylko zwiększy ilość śmieci. Jeśli mają stać się czymś w rodzaju nagrody, prezentu, albo potrzebujemy zawrzeć więcej informacji o produkcie istnieje kilka sposobów na zapakowanie.

Podstawowy wariant to celofanowe woreczki zaklejane, mają estetyczny wygląd. Bardziej rozbudowana wersja to uzupełnienie woreczka o wsadzoną do środka etykietkę z nadrukiem. Jeśli kilka przypinek tworzy całość, można przygotować także zestaw przypinek przypiętych do kartonika.

Czy przypinki reklamowe są chętnie noszone przez klientów?

Przypinki to tylko nośnik, jeśli przekaz był dobrze sfokusowany to odpowiedź brzmi: Tak. Przypinki to element codziennego ubioru, atrybut zarówno pop kultury jak i undergrandu, ale przede wszystkim niemy krzykacz wpięty w pierś. Mimo ograniczonej formy, posiada ogromną moc przekazu.

Kojarzysz pomarańczowe przypinki z wykrzyknikiem noszone przez protestujących nauczycieli w 2019 roku? Słyszałeś o skandalu z udziałem przypinek i licealistów? Moc przypinek jest ogromna, warto ją od czasu do czasu wykorzystać do własnych celów.

W odpowiedzi na “Przypinki reklamowe – dlaczego są wciąż popularne?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *